09.30.

X. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó

Pyrgos Görög Zenekar és Táncegyüttes Görög táncház

17:00 | Színház tér

A Pyrgos Görög Táncház a görögök és a görög nép kultúráját, zenéjét és táncait kedvelő nagyközönségének a találkozási helye. A hangulatos táncházi esték felelevenítik a görög tájak szépségét, a hamisítatlan mediterrán hangulatot és a tüzes görög virtust. A buzuki különleges muzsikájára az érdeklődők együtt táncolhatják „Zorba, a görög” táncát és sok más hagyományos görög lánc- és körtáncot.

Művészeti vezető – tánctanár: Takács Katalin

Mindenkit szeretettel várunk egy nagy közös táncra a Színház térre!

Lázár Eszter Testbeszéd Projekt 7

17:00 | Cella Septichora

7 éve indult útnak az a kezdeményezés, hogy a Cella Septichora fantasztikus tereit és abból adódó lehetőségeit inspirációs alapnak használjam. Minden évben más témát feldolgozva, sokszor a verbalitást, videóanyagokat, élő zenét használva boncolgatok egy-egy aktuális témát, gondolatot. Idén sem lesz ez másképp!

Várunk mindenkit szeretettel, aki szereti a nem szokványos előadásokat, aki vágyik egy nagyszerű térre, izgalmas előadókkal megfűszerezve!

előadók: Csóka Anita és Lázár Eszter

A belépés díjtalan

Pécsi Balett Száll a kakukk fészkére

19:00 | Pécsi Nemzeti Színház Nagyszínház

Jegyvásárlás

Ken Kesey - Dale Wassermann: Száll a kakukk fészkére
- táncszínház 2 részben -
A Pécsi Nemzeti Színház és a Pécsi Horvát Színház koprodukciója. Kőszínházi bemutató.

Fotó: Tóth László | 2016 Pécsi Nyári Színház
Kócsy Mónika, Molnár Zsolt

hossza: 2x kb. 40 perc

McMurphy: Tuboly Szilárd
Ratched nővér: Kócsy Mónika
Bromden főnök: Koncz Péter
Ápoltak: Kerekes Soma Lőrinc, Matola Dávid, Szabó Márton, Varga Máté
Ápolók: Harka Máté, Téglás Bánk
Candy Starr: Ujvári Katalin
Sandra: Vincze Brigitta

zeneszerző: Kovács Benjámin
díszlet- és jelmeztervező: Fenyő Péter
dramaturg: Vidákovics Szláven, Vincze Balázs
a koreográfus asszisztense: Czebe Tünde
koreográfus: Vincze Balázs
rendező: Vidákovics Szláven

Produkciónk Ken Kesey már kultikus alapművé vált regényének táncszínpadi adaptációja. Egyrészt a történet helyszínéül szolgáló elmegyógyintézet életét, mint realitást ismerjük meg, másrészt egy mélyebb jelentéssel szembesülünk: a diktatúrák működésének mechanizmusával. Azzal a végtelen gonoszsággal, cinizmussal, amivel a mindenkori hatalom az embereket manipulálja, kiszolgáltatottá teszi. A történetben az elmegyógyintézet Főnénije, Ratched nővér a hatalom megtestesítője, aki igen eredményesen szorítja be az általa megszabott keretekbe osztályának ápoltjait. A gépezet működtetéséhez kegyetlen ápolók és „gyógymódok” – mint például az elektrosokk – segítségét veszi igénybe, de legerősebb eszköze: a személyisége. A különböző egyéniségű, hátterű, kényszerűségből vagy önkéntesen az Intézetben élő ápoltak egyaránt engedelmeskednek neki. Azok sem menekülnek el, akik megtehetnék! Vajon miért? Nem érti ezt McMurphy, a fegyenc sem, akit kivizsgálásra az Intézetbe szállítanak. Ő eleinte csak büntetése megúszására játszik, de megismerve, átérezve társai helyzetét, sorsát, a hangadójukká válik. Megpróbálja felrázni őket a mérhetetlen apátiából. Elér kisebb-nagyobb sikereket, de amikor fizikálisan is rátámad Ratched nővérre, elbukik. Társai közül egyedül a félvér indián Bromden, avagy Serteperte Főnök érti meg, aki megvalósítja McMurphy tervét: megszökik. Sugallva, hogy – még ha áldozattal is jár – érdemes lázadni az embertelenség ellen, vissza lehet nyerni az emberi méltóságot.
Előadásunk a történet ma is érvényes üzenetét kívánja közvetíteni a tánc, a mozdulat univerzális nyelvén.